Meer inzet op hoogwaardige (water)busverbindingen met omliggende gemeenten.
Treinstations in andere gemeenten dienen goed bereikbaar te zijn.
Rotonde Doseer Installatie i.p.v. passeerstroken voor hoogwaardige buslijnen bij rotondes. Met deze oplossing zijn de grote infrastructurele ingrepen in de toekomst niet nodig.
Naast de grote bussen zullen er meer buurtbussen ingezet worden. Bijvoorbeeld richting station Barendrecht.
Onveilige verkeerssituaties oplossen.
Verkeerssituaties rondom scholen verbeteren.
Sluipverkeer in de wijken terugdringen.
Op verzoek van bewoners woonerf (15km/u) toepassen.
Op scholen goede voorlichting geven over verkeer en verkeersveiligheid.
Geluidsoverlast van (motor)voertuigen terugdringen.
We onderzoeken of we aan kunnen sluiten bij de Rotterdamse proef voor gratis openbaar vervoer voor kinderen van 4 tot 12 jaar.
Deelmobiliteit stimuleren met onder andere deelscooters, -fietsen, -steps en -auto’s.
Parkeervakken voor onder andere deelscooters.
Stimuleer het gebruik van fietsen door o.a. zorg dragen voor goede en veilige fietspaden. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van slimme verkeerslichten.
Faciliteiten uitbreiden voor elektrische, waterstof- en zelfrijdende auto’s.
Afschaffen betaald straat parkeren.
Sint Jorisstraat blijft in twee richtingen open voor automobilisten.
Er komt geen ontsluitingsweg voor vrachtwagens door de boomgaard in Rijsoord.